Hamilelikte Kafein Kullanımı Premature Bebek Riskini Artırıyor
Yazar: aliakdeniz | Tarih: 04.11.2008 | Gösterim: 88
Yeni bir araştırmaya göre, hamilelik boyunca düşük miktarda kafein alımı bile düşük ağırlıkta bebek doğurma riskini artırıyor.İngiliz araştırmacıların çalışmasında ortalama 30 yaş altı 2645 hamile kadın üzerinde premature bebek riski araştırıldı.
Hamilelik süresince günlük ortalama kafein alma miktarı 159 mg verildi, ki bu da İngiltere Gıda Standartları Enstitüsünün tavsiye ettiği günlük 300 mg’ın altındaydı. Çay kafeinin ana kaynağı (%62), daha sonra kahve (%14), kola (%12), çikolata (%8) ve soft içecekler (%2) gelmektedir.
Doğan bebeklerin çoğu tam zamanında ve ortalama 3,45 kg ağırlığında doğarken, diğer doğumların %4’ü premature, %0,3’ü ölü doğum, %0,7’si ise düşükle sonuçlandı.
Leicester Üniversitesi ve Leeds Üniversitesinden Dr. Justin Konje ve arkadaşları yüksek miktarda kafein alımının erken doğuma ya da düşük ağırlıklı bebek doğumuna yol açtığı sonucuna vardılar. 100 mg’dan az kafein alan kadınlarla 100-199 mg kafein alan kadınlar kıyaslandığında düşük ağırlıklı bebek doğurma riski %20, 200-299 mg kafein alan kadınlarda %50 ve 300 mg’dan fazla alan kadınlarda %40 oranında artmaktadır.
Hamile kadınların hamilelikten önce ve hamilelik boyunca kafein alımını azaltmaları gerekmektedir. Bu çalışma British Medical Journal’de yayımlanmıştır. Çalışma sonucuna göre kafein alımı anne karnındaki fetüsün büyümesi etkilemektedir.
Çalışmada “Hamile kadınlar hamilelik boyunca kafein alımını azaltmalı, ancak kafeinin yerine alkollü içki veya yoğun şeker içeren soft içecekler de almamalıdırlar” diye de açıklama yapılmıştır.
Bu Makaleyi Derecelendir:
Toplam Oy: 2, Rating: 4/5

Yorumlar (0)
Yorum Yaz
Profesyonel yorumcu olmak için Yorumlar.com'a üye olunuz!






